torsdag 22 september 2016

Embossing förvaring

Jag såg en bild på Facebook av någon som hade gjort askar att förvara sina embossingplattor i och blev så sugen på att göra en till mina.


Givetvis så kan man justera måtten så att det passar ens embossingplattor om de skulle vara i någon annan storlek, men själva basen är detsamma. Arket ska skäras till 10 cm bred och sedan bigar man detta 1 cm in på båda sidorna. Måttet 8 på bilden hänvisar till bigmåtten.


Sidorna är bigade höger och vänster samt i underdel. Det som är markerat svart på sidostyckena klipps bort.




Botten är bigad på dom båda långsidorna.


Det som är rödmarkerat är där jag tejpar.


Tänk på att göra spegelvänt på den ena sidodelen, annars kommer det se väldigt konstigt ut när den sätts ihop.


När allt är tejpat är det bara till att sätta ihop delarna och detta är det lättaste sättet enligt mig. Sida - Bakstycke - Sida - Framstycke. Sedan är det bara att sätta ihop Framsidan med Sidostycket. 


Efter det är det bara att sätta i botten och så här ser det ut inuti när du fått ihop det. Jag snedklippte lite i Sidostyckena för att lättare få på botten.

Nu är din ask färdig och den borde se ut ungefär så här:




Bara till att börja dekorera den hur du vill och så här blev min. Jag har valt att inte ha så mycket dekorationer på sidorna och baksidan av min, för pappret i sig är så himla fint.







Hoppas att ni blev lite inspirerade och fråga gärna om det är något som är oklart.

Lycka till :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar